donderdag

Blok 2, les 4: inspringspel

Deze les zijn we begonnen met korte improvisaties, zoals opstaan en je hoofd stoten.



We hebben daarna verschillende inspring-spel opdrachten gedaan, soms met twee, soms met meer.
Bijvoorbeeld een oude vrouw in het park die de eendjes voert en een hongerige zwerver.
Ook op een vlot en in de lift hebben jullie geïmproviseerd

Of "het avondeten", waarbij de  moeder (die echt niet kan koken)  het eten op tafel zet en iedereen die (een-voor-een inspringen)  binnenkomt, een eigen houding (niet eten /toch eten)  heeft.


Een inspringspel heeft meestal de volgende vorm:


Inspringspel:


De eerste maakt duidelijk waar/wanneer het is, en wie hij/zij speelt.
De tweede zorgt voor een conflict (de één wil dit, de ander wil dat) Speel je rol duidelijk!
De derde maakt het conflict erger,                                                      Speel je rol duidelijk!
De vierde maakt het conflict nòg erger,                                              Speel je rol duidelijk!
De vijfde lost het conflict op  (vaak heeft deze de hoge status)          Speel je rol duidelijk!


Soms komen er nog een paar spelers vóórdat het conflict wordt opgelost.






Het principe van "freeze" en dan de scène "inspringen" (= erbij komen of aflossen van één van de spelers), hebben we ook toegepast.

Schrijf in jouw blog wat jij hebt gespeeld, welke rol je had, met wie je hebt gespeeld en hoe het ging.




In les 6 gaan jullie een Doe-Toets doen.
Dat worden dezelfde soort opdrachten als in deze les
Elk tweetal krijgt dan van mij een improvisatie-opdracht. 
.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten