Deze les hebben we het gehad over transformatie.
Je hebt de Stem transformatie en de Fysieke transformatie.
De onderdelen van Fysieke transformatie zijn uitgelegd.
Jullie hebben in 5-6 tallen elkaar met verschillende manieren van lopen na-geaapt.
Daarna hebben jullie in twee-tallen gewerkt aan de Fysieke TRANSFORMATIE
In de link hieronder worden stem-transformatie en fysieke transformatie uitgelegd
(samenvatting transformatie)
Tenslotte hebben jullie een opdracht gedaan om de FYSIEKE transformatie te oefenen.
Ik was met . . . . . . . . . . . . . . . en onze rol was . . . . . . . . . . . . . . .
De transformatie die wij deden was: (Houding, motoriek, mimiek, gestiek)
1. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
2. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
3. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
4. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
Volgende week gaan we verder met stem-transformatie
P.M. volgende week gezichtsgel
Je hebt de Stem transformatie en de Fysieke transformatie.
De onderdelen van Fysieke transformatie zijn uitgelegd.
Fysieke transformatie
Je kan je lichamelijke (=fysieke) voorkomen veranderen door:
1. Je houding te veranderen (o.a. stand van rug, buik, heupen, hoofd en
ledematen, de spanning/ontspanning in je lijf ).
Hierdoor ga je anders zitten, staan enzovoorts)
2. Je motoriek (= manier van bewegen) te veranderen
( tempo, ritme, energie, hoogte, soepelheid,
adem en dynamiek)
3. Je mimiek te veranderen (gezichtsuitdrukking, stand
van kaak, mond, lippen, wangen, wenkbrauwen, enz.)
4. Je gestiek (=gebaren) te kiezen
Het “vuile gebaar” kies je bij jouw personage.
Het is een gebaar dat je personage onbewust maakt bij wachten of nadenken.
Jullie hebben in 5-6 tallen elkaar met verschillende manieren van lopen na-geaapt.
Daarna hebben jullie in twee-tallen gewerkt aan de Fysieke TRANSFORMATIE
In de link hieronder worden stem-transformatie en fysieke transformatie uitgelegd
(samenvatting transformatie)
Tenslotte hebben jullie een opdracht gedaan om de FYSIEKE transformatie te oefenen.
Ik was met . . . . . . . . . . . . . . . en onze rol was . . . . . . . . . . . . . . .
De transformatie die wij deden was: (Houding, motoriek, mimiek, gestiek)
1. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
2. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
3. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
4. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
Geen opmerkingen:
Een reactie posten